Vrijwaring: de onderstaande tekst is automatisch vertaald vanuit een andere taal met behulp van een vertaaltool van derden.
Immersieve technologie in de gezondheidszorg zal naar verwachting 5,47 miljard USD groeien met een CAGR van 18,5% tegen 2032 – Rapport van Market Research Future (MRFR)
Marktanalyse
Immersieve technologieën die bestaan uit augmented reality (AR) en virtual reality (VR) worden gebruikt om onderscheidende ervaringen te creëren door de fysieke (echte) wereld te vermengen met een kunstmatige omgeving. Augmented reality voegt computergegenereerde informatie/beelden samen met de fysieke omgeving van de gebruiker, terwijl virtual reality computergegenereerde informatie/beelden gebruikt en een volledig gevoel van onderdompeling biedt.
Immersieve technologie in de gezondheidszorg
Immersieve technologieën hebben een aanzienlijk potentieel om een revolutie teweeg te brengen in verschillende sectoren, waaronder gaming, media & entertainment, productie, onderwijs en gezondheidszorg. Daarom is er veel vraag naar deze technologieën. Daarnaast zijn technologische vooruitgang en verbeteringen in hardware belangrijke drijfveren voor de groei van de markt. Het is interessant om te kijken naar de industrieën die beïnvloed worden door immersieve technologieën.
De gezondheidszorg is een van de belangrijkste gebieden waar immersieve technologieën naar verwachting een ommekeer teweeg zullen brengen. Immersieve levensechte simulaties in een veilige omgeving kunnen zorgen voor realistische psychologische en fysieke ervaringen. Deze technologieën bieden eindeloze mogelijkheden in de gezondheidszorg, geneeskunde en slimme medische apparaten, waardoor operationele taken interactiever, boeiender en efficiënter kunnen worden uitgevoerd.
Ontvang de gratis voorbeeldbrochure in PDF-formaat –
https://www.marketresearchfuture.com/sample_request/12243
Immersieve technologie in de gezondheidszorg markt sleutelspelers –
- Acer Inc.
- Atheer, Inc.
- AVEVA Groep PLC
- Barco NV
- Blippar Ltd.
- Carl Zeiss AG
- CM Labs Simulations Inc.
- EON Reality, Inc.
- FAAC
- Google, LLC
- HCL Technologies Limited
- Honeywell International, Inc.
- HTC Corporation
- Immersive Media Company
- Immersive Technologies Pty Limited
- Lockheed Martin Corporation
- Magic Leap, Inc.
- NCTech Limited
- Oculus (Facebook Technologies, LLC.)
- Samsung Groep
- Sony
- Unity Software Inc.
- Varjo Technologies Oy
- VI-grade GmbH
- Zeality Inc.
Vandaag de dag worden immersieve technologieën gebruikt in de gezondheidszorg voor verschillende taken, waaronder depressie, het diagnosticeren & van dementie, PTSS, fobieën en andere aandoeningen & pathologieën. Deze technologieën maken ook snellere en effectievere diagnostiek op afstand mogelijk & bij chirurgie en medische training. Immersieve technologieën worden cruciaal in de gezondheidszorg om visuele signalen in virtuele simulaties van mensen waar te nemen.
De wereldwijde markt voor immersieve technologie in de gezondheidszorg vertoont een aanzienlijk groeipotentieel. Het toenemende gebruik van AR, VR en mixed reality om de betrokkenheid van patiënten te verbeteren, medische training, pijnbestrijding, chirurgische planning, navigatie en telegeneeskunde op afstand stimuleert de markt. Daarnaast stimuleert de toenemende vraag naar eenvoudig toegankelijke oplossingen voor veilige patiëntenzorg op afstand & en resultaten de omvang van de markt.
De gezondheidszorg heeft een snelle technologische injectie nodig om vooruit te blijven gaan. De industrie heeft ook geavanceerde connectiviteit nodig die snel, efficiënt en flexibel is in het verbinden van apparaten en systemen. Market Research Future (MRFR) verwacht dat de wereldwijde markt voor immersieve technologie in de gezondheidszorg zal escaleren van USD 1,06 miljard in 2022 tot USD 5,47 miljard in 2032, met een groei van 18,5% CAGR in de beoordelingsperiode (2023-2032).
De diepe immersieve aard en het vermogen van immersieve technologieën om online & medisch onderwijs op afstand naar ongekende hoogten te tillen, creëren enorme marktkansen. Bovendien zal de markt voor immersieve technologie in de gezondheidszorg waarschijnlijk een verbazingwekkende groei doormaken door het steeds toenemende gebruik van smartphones en de uitbreiding van het bereik van het internet.
De gezondheidszorg is ongetwijfeld een prominente begunstigde van immersieve technologieën. De opkomst van innovatieve startups die hardnekkig grenzen verleggen en de transformerende virtuele revolutie die de gezondheidszorg inluidt, stimuleren de opbrengsten van immersieve technologie in de gezondheidszorg.
Aan de andere kant zijn ontoereikende gezondheidszorginfrastructuren en tekorten aan opgeleide professionals in de gezondheidszorg belangrijke factoren die de groei van de markt belemmeren. Het potentieel van deze immersieve technologieën om de patiëntenzorg en -resultaten aanzienlijk te verbeteren, zou de marktgroei echter ondersteunen. De potentiële impact van immersieve technologieën op de gezondheidszorg in het algemeen is aanzienlijk en kan de patiëntenzorg en -resultaten ingrijpend veranderen.
Immersieve technologie in de mijnbouw
De wereldwijde immersieve technologie in de mijnbouw zal waarschijnlijk een gestage groei van de inkomsten laten zien. De toenemende toepassing van immersieve technologieën zal de marktgroei stimuleren. MRFR bevestigt dat de wereldwijde markt voor immersieve technologie in de mijnbouwsector zal escaleren van USD 0,71 miljard in 2022 tot USD 2,63 miljard in 2032, met een groei van een 14,5% CAGR tijdens de beoordelingsperiode (2023-2032).
Immersieve technologieën blijken een revolutie te betekenen voor de mijnbouwindustrie. De mijnbouwindustrie helpt om verschillende cruciale grondstoffen zoals staal, koper en vele zeldzame aardmetalen & mineralen aan te voeren, om zo te voldoen aan de vraag van de industrie. Net als veel andere zware industrieën ondergaat de mijnbouw aanzienlijke veranderingen en wordt deze geconfronteerd met & beperkingen die kunnen worden aangepakt met behulp van een belangrijke Industrie 4.0-technologie die bekend staat als Virtual Reality.
Industrie 4.0, of de Vierde Industriële Revolutie, zal een gamechanger zijn die slimme productieprocessen mogelijk maakt. Het implementeren van immersieve technologieën in de mijnbouwindustrie helpt bij het verbeteren van veel mijnbouwactiviteiten, waaronder operaties op afstand, onderhoud van apparatuur & reparatie, visualisatie van gegevens & analyse, training & ontwikkeling van vaardigheden, naleving van milieu-eisen en kostenreductie.
Vanwege het gevaarlijke karakter is veiligheid van het grootste belang voor de mijnbouwindustrie. De aannemers en werknemers moeten worden getraind en uitgerust met de nodige vaardigheden en competenties om efficiëntie en concurrentievoordelen te leveren aan de markt. Immersieve technologieën kunnen levensechte gevaarlijke scenario’s nabootsen in een veilige omgeving om een diepgaande leerervaring te bieden.
Koop nu het Premium Onderzoeksrapport – Krijg Uitgebreid Marktinzicht.
De voordelen van XR-platforms (extended reality) in training zijn onder andere videogebaseerde (zelfstudie) training en certificeringen zonder afhankelijk te zijn van de betrokkenheid van een trainer of certificeerder. Andere voordelen zijn uitgebreide kennisretentie, verbeterde besluitvorming door een boeiende leerervaring en herhaalbaarheid van trainingen.
Het volgende gebied van VR-interventie in de mijnbouw is het ontwerpen en bouwen van essentiële faciliteiten voor productie, onderhoud en andere ondersteunende diensten. VR-technologie in de mijnbouw stelt verschillende ontwerpteams van verschillende locaties in staat om samen te werken, ontwerpen te beoordelen en goed te keuren.
Dit maakt een snelle verwerking van het ontwerp mogelijk door middel van virtuele 3D-modellen, waardoor de herzieningsduur korter wordt en pakketten gemakkelijker kunnen worden uitgegeven voor de bouw (IFC). Virtuele realiteit heeft een enorm potentieel in mijnbouwtoepassingen. Immersieve technologie is alomtegenwoordig geworden in de mijnbouwsector en zorgt voor duurzame en winstgevende activiteiten.
Bovendien zijn de hardware en toepassingen betaalbaar geworden, waardoor er een nog sterkere basis is voor een snelle VR-toepassing. Naast VR zullen Augmented Reality (AR) toepassingen in de toekomst naar verwachting toenemen in vergelijkbare gebieden van de mijnbouwindustrie. De groei van VR op vele gebieden van menselijke inspanning, voornamelijk in andere industrieën, helpt de toepassing ervan in de mijnbouwindustrie.
Immersieve technologie in productie
Immersieve technologieën zullen naar verwachting een belangrijke rol spelen in het verbeteren van toeleveringsketens en productie, waarvoor investeringen in automatisering en intelligente software nodig zijn. Vanwege het vermogen om de operationele efficiëntie te verbeteren, biedt de industriële metavers een grotere kans op het genereren van inkomsten en een snelle ROI dan de consumenten- en bedrijfsmetaverses.
Immersieve technologie is van cruciaal belang geworden in de productie om de productiviteit te verhogen, de kwaliteitsborging te & inspecteren, het onderhoud & van apparatuur te optimaliseren en de opleiding & vaardigheidsontwikkeling te verbeteren. Volgens MRFR zal de wereldwijde markt voor immersieve technologie in de productiesector escaleren van USD 0,71 miljard in 2022 tot USD 2,87 miljard in 2032, met een groei van 15,5% CAGR in de beoordelingsperiode (2023-2032).
Immersieve technologieën zijn veelbelovend in industriële toepassingen en katalyseren automatisering, connectiviteit en de metaverse. Deze technologieën kunnen het ontwerpen & testen van productiesystemen, het sourcen van producten, samenwerking van wereldwijde teams en nog veel meer transformeren.
Blader door diepgaand marktonderzoeksrapport (128 pagina’s, grafieken, tabellen, figuren) over Immersieve technologie in de gezondheidszorgmarkt –
https://www.marketresearchfuture.com/reports/immersive-technology-in-healthcare-market-12243
Toen COVID-19 de toeleveringsketens, grote economieën en bedrijven wereldwijd ontwrichtte, begonnen fabrikanten hun wereldwijde productiestrategieën en investeringen in binnenlandse oplossingen te heroverwegen. In plaats daarvan besloten ze hun digitale investeringen te verhogen.
Bovendien vormde de Vierde Industriële Revolutie, of Industrie 4.0, die de digitalisering van de productie al aan het stimuleren was, de aanzet voor deze kapitaalprojecten. Bijgevolg werd de industriële metaverse noodzakelijk om automatisering, connectiviteit en virtuele modellering mogelijk te maken.
Onder de technologieën die nodig waren om de groei van de industriële metaverse te katalyseren, dienden digitale tweelingen, gepositioneerd op de convergentie van AI en VR, als verbinding tussen de fysieke en digitale omgevingen. Ook verbeteringen en uitbreidingen van de netwerkinfrastructuur, zoals de implementatie van 5G-netwerken met lage latentie, hielpen bij het stimuleren van immersieve technologische toepassingen.
De vroege adoptie van de metaverse en immersieve technologieën kan leiden tot het grootste potentieel voor productie, engineering services, bouw en transportontwerp, samen gegroepeerd als de industriële metaverse. De ontwikkeling en toepassing van immersieve technologie in industriële functies om de automatisering te versnellen trekken investeerders aan die deze kans graag grijpen.
Immersieve technologie in entertainment
Het gebruik van immersieve technologie in de entertainmentsector biedt ontwikkelaars en content creators nieuwe tools om verhaallijnen te ontwikkelen, content te leveren en de content impactvoller te maken. Immersieve tools plaatsen artiesten en talent in virtuele omgevingen, waardoor ze kunnen interageren met digitale content om een realistischer verhaal te creëren.
Content die is gemaakt met immersieve technologie heeft meer impact en biedt meer nuttige informatie voor interactie. De wereldwijde markt voor immersieve technologie in entertainment laat een grote omzetgroei zien. De groeiende focus op het mogelijk maken van meer realistische en boeiende entertainmentervaringen stimuleert de omvang van de markt. Daarnaast hebben de dalende kosten van immersieve technologie en hardware en software een positieve invloed op de marktgroei.
De groeiende populariteit van gaming, film & entertainment en live evenementen zijn de belangrijkste groeimotoren voor de markt. MRFR bevestigt dat de wereldwijde markt voor immersieve technologie in entertainment zal escaleren van USD 4,24 miljard in 2022 tot USD 26,32 miljard in 2032, met een groei van een 20,5% CAGR gedurende de beoordelingsperiode (2023-2032).
Vraag voor maatwerk – Ontvang een aangepaste versie van het rapport door een verzoek voor maatwerk in te dienen.
De snelle groei in gaming & entertainment onderbouwt de omvang van de markt voor immersieve technologie in entertainment. Immersieve technologieën worden ook steeds meer gebruikt voor medische training, therapie & chirurgie op afstand, gezondheid & wellness, verzekeringen, auto’s en marketing & reclame. Ook de snelle economische groei over de hele wereld vergroot de toepassing van immersieve technologie.
Factoren zoals het gebrek aan expertise bij de consument, trage adoptie, ongeteste technologie en hoge concurrentie belemmeren echter de groei van de markt. Ook juridische implicaties en bezorgdheid over privacy en gegevensbeveiliging belemmeren de groei van de markt. Bezorgdheid over privacy omvat de mogelijkheid van massasurveillance, valse identiteiten, enz. Bovendien beperken problemen met technologielicenties en IP & mogelijke inbreuk op IP van derden de toepassing van immersieve technologie.
Het uitgebreide realiteitslandschap verandert de manier waarop content wordt geconsumeerd en ervaringen worden ontwikkeld en gebouwd voor een modern publiek. Immersieve technologie heeft een drastische impact gehad op zakelijke toepassingen, die een snellere return on investment (ROI) bieden dan consumententoepassingen. De vooruitgang in 5G zal echter een nieuwe golf van immersieve technologieën met zich meebrengen, waardoor het net zo alomtegenwoordig wordt als mobiele apparaten.
Blader door meer Informatie- en Communicatietechnologie Onderzoeksrapporten.
Verwante rapporten
Beveiligde toegangsdiensten voor de randen (SASE) –Markt
De markt voor Secure Access Services Edge (SASE) zal naar verwachting groeien van USD 7.119,5 miljoen in 2023 tot USD 42.862,4 miljoen in 2032.
Missie kritische communicatie (MCX) markt –
De MCX-sector (Mission Critical Communication) zal naar verwachting groeien van 22,7 miljard USD in 2023 tot 70,63 miljard USD in 2032.
Fantasy Sports-markt –
De omvang van de Fantasy Sports-markt zal tegen 2032 USD 84,9 miljard bedragen, met een CAGR van 14,50%.
5G-dienstenmarkt –
5G-dienstenmarkt zal tegen 2032 248,1 miljard dollar bereiken, met een CAGR van 29,40%:
Markt voor mobiele games –
De markt voor mobiele games is tegen 2030 goed voor 247,07 miljard dollar, met een CAGR van 13,60%.
Over Market Research Future:
Bij Market Research Future (MRFR) stellen we onze klanten in staat om de complexiteit van verschillende industrieën te ontrafelen via onze Cooked Research Report (CRR), Half-Cooked Research Reports (HCRR), Raw Research Reports (3R), Continuous-Feed Research (CFR) en Market Research & Consulting Services.
Het team van MRFR heeft als hoogste doel het leveren van marktonderzoek en inlichtingendiensten van optimale kwaliteit aan onze klanten. Onze marktonderzoeken naar producten, diensten, technologieën, toepassingen, eindgebruikers en marktspelers voor wereldwijde, regionale en landelijke marktsegmenten stellen onze klanten in staat om meer te zien, meer te weten en meer te doen, wat helpt om al hun belangrijkste vragen te beantwoorden.
Daarnaast lanceren we“Wantstats”, het belangrijkste portaal voor marktgegevens in uitgebreide grafieken en statistieken, met prognoses en regionale en segmentanalyses. Blijf op de hoogte en maak datagestuurde beslissingen met Wantstats.
Contacteer ons: Market Research Future (onderdeel van Wantstats Research and Media Private Limited) 99 Hudson Street, 5Th Floor New York, NY 10013 Verenigde Staten van Amerika 1 628 258 0071 (VS) 44 2035 002 764 (VK) E-mail: [email protected] Website: https://www.marketresearchfuture.com