Vrijwaring: de onderstaande tekst is automatisch vertaald vanuit een andere taal met behulp van een vertaaltool van derden.
Cloud Gaming-markt zal 21,31 miljard dollar bereiken in 2030 door vooruitgang in internetinfrastructuur en technologische innovaties
Overzicht van de markt voor cloudgames:
Volgens het onderzoek van SNS Insider wordt de groei van de markt voor Cloud Gaming gestimuleerd door een combinatie van technologische vooruitgang, kosteneffectiviteit, gemak, diverse content en strategische samenwerkingen.
Het rapport van SNS Insider onthult dat de markt voor cloudgames in 2022 werd gewaardeerd op 1,12 miljard dollar en in 2030 naar verwachting 21,31 miljard dollar zal bedragen, met een opmerkelijk samengesteld jaarlijks groeipercentage (CAGR) van 44,52% tijdens de prognoseperiode van 2023 tot 2030.
Ontvang een gratis voorbeeldrapport van de markt voor Cloud Gaming @ https://www.snsinsider.com/sample-request/2798
Belangrijke spelers in het rapport zijn:
– Sony Corporation
– Amazon Inc
– Electronic Arts Inc
– Apple Inc
– NVIDIA Corporation
– Tencent Ltd
– Blacknut
– Google Inc
– Intel Corporation
– IBM
– Microsoft
– Ubitus Inc
– Overige
Reikwijdte van het marktrapport
De afgelopen jaren heeft de game-industrie een transformatieve evolutie ondergaan met de opkomst van cloudgames. Cloudgaming, ook bekend als gamestreaming of gaming-as-a-service, verwijst naar de methode om videogames te spelen via het internet, zonder dat er krachtige spelconsoles of high-end pc’s nodig zijn. In plaats daarvan worden de games gehost op externe servers en kunnen spelers ze in realtime openen en spelen, waarbij de gameplay naar hun apparaten wordt gestreamd. Deze innovatieve technologie heeft geleid tot een ontluikende markt die de manier verandert waarop gamers hun favoriete titels ervaren en ermee bezig zijn.
Marktanalyse
De wereldwijde verspreiding van snelle internetverbindingen heeft aanzienlijk bijgedragen aan de opkomst van cloudgames. De beschikbaarheid van robuuste breedband- en 5G-netwerken zorgt voor naadloze streaming van games, vermindert de latentie en verbetert de algehele game-ervaring. Omdat de internetinfrastructuur steeds beter wordt, worden cloudgamingdiensten steeds toegankelijker voor gamers over de hele wereld. Cloud gaming-platforms maken gebruik van geavanceerde technologieën, zoals edge computing en machine learning-algoritmen, om het streamen van games te optimaliseren. Deze innovaties maken realtime rendering mogelijk, waardoor inputvertraging wordt verminderd en de grafische kwaliteit wordt verbeterd. Bovendien verbeteren voortdurende verbeteringen in de mogelijkheden van cloudservers de algehele prestaties van cloudgamingdiensten, waardoor ze aantrekkelijker worden voor gamers. Cloud gaming maakt high-end gaminghardware, zoals spelconsoles of krachtige pc’s, overbodig omdat games op externe servers worden verwerkt en gerenderd. Gamers hebben toegang tot een enorme bibliotheek aan games op verschillende apparaten, zoals smartphones, tablets en smart tv’s, zonder te hoeven investeren in dure gameapparatuur. Deze kosteneffectieve aanpak democratiseert gaming en maakt het toegankelijk voor een breder publiek. Al deze factoren bevorderen de groei van de markt voor cloudgames.
De marktsegmentatie en subsegmentatie omvatten:
Naar type:
– Bestand streamen
– Videostreaming
Op apparaat:
– Smartphones
– Tabletten
– Gameconsoles
– PC’s & Laptops
– Slimme TV’s
– Hoofdschermen
Op type gamer:
– Casual gamers
– Fanatieke gamers
– Lifestyle gamers
Impact van Recessie
De markt voor cloudgames is niet immuun voor de gevolgen van een recessie, maar toont wel een opmerkelijke veerkracht en aanpassingsvermogen. Door zich te richten op betaalbaarheid, technologische vooruitgang, strategische partnerschappen, innovatieve verdienmodellen, inhoud van hoge kwaliteit, betrokkenheid van gebruikers en gegevensbeveiliging kunnen aanbieders van cloudgames niet alleen de storm doorstaan, maar ook gedijen bij tegenslagen. Naarmate de sector zich verder ontwikkelt, zal het vermogen om deze uitdagingen het hoofd te bieden de toekomst van gaming vormgeven en zorgen voor meeslepende en toegankelijke ervaringen voor gamers over de hele wereld.
Gevolgen van de oorlog tussen Rusland en Oekraïne
Het conflict tussen Rusland en Oekraïne heeft de cloud gaming-markt voor onverwachte uitdagingen gesteld en dwingt bedrijven om zich snel aan te passen aan het veranderende landschap. Hoewel verstoringen in de toeleveringsketen en kwetsbaarheden in datacenters voor obstakels hebben gezorgd, hebben ze ook innovatie en investeringen in technologie gestimuleerd. De opkomst van gelokaliseerde diensten en de noodzaak om uitdagingen op het gebied van regelgeving aan te pakken, hebben de marktdynamiek een nieuwe wending gegeven. Terwijl de cloud gaming-industrie blijft navigeren door deze uitdagingen, is het klaar voor transformatie, met veerkrachtige en aanpasbare bedrijven die de weg wijzen naar de toekomst van gaming.
Vraag naar het rapport @ https://www.snsinsider.com/enquiry/2798
Belangrijke regionale ontwikkeling
Noord-Amerika loopt voorop bij de invoering van cloudgames. De robuuste internetinfrastructuur in de regio en de wijdverspreide beschikbaarheid van snel internet hebben de snelle groei van cloud gaming-platforms mogelijk gemaakt. Grote spelers zoals Microsoft’s xCloud en Google’s Stadia hebben een belangrijke rol gespeeld en bieden gebruikers naadloze spelervaringen. Daarnaast wordt de markt voor cloudgames in deze regio verder gestimuleerd door de aanwezigheid van technisch onderlegde gamers en een sterke gamecultuur. Europa laat een divers landschap zien wat betreft het gebruik van cloudgames. West-Europese landen, die worden gekenmerkt door hoge besteedbare inkomens en geavanceerde internetinfrastructuren, hebben een aanzienlijke groei in cloud gaming-platforms gezien. De regio Azië-Stille Oceaan, met zijn enorme bevolking en toenemende internetpenetratie, ontpopt zich als een reus in de markt. Landen als China, Japan en Zuid-Korea hebben een sterke groei gezien in cloudgamingdiensten, gedreven door een technisch onderlegde jeugdpopulatie.
Belangrijkste resultaten van demarktstudieCloud Gaming
– In het snel evoluerende landschap van de game-industrie maakt de markt een paradigmaverschuiving door, waarbij het videostreamingsegment als dominante kracht naar voren komt. Naarmate de technologie zich blijft ontwikkelen, wordt de synergie tussen clouds gaming en videostreaming steeds duidelijker. Een van de belangrijkste factoren die bijdraagt aan de dominantie van het videostreamingsegment is de naadloze integratie van hoogwaardige graphics en meeslepende spelervaringen rechtstreeks in de apparaten van gebruikers.
– Het segment smartphones zorgt voor een revolutie op de markt en herdefinieert de manier waarop gamers toegang krijgen tot hun favoriete titels en zich ermee bezighouden. De alomtegenwoordigheid van smartphones, in combinatie met hun steeds krachtigere hardwaremogelijkheden, heeft de weg vrijgemaakt voor een nieuw tijdperk in gaming, waarin het apparaat in je zak een portaal wordt naar een enorm game-universum.
Recente ontwikkelingen met betrekking tot demarkt voor Cloud Gaming
– In een verrassende wending van de gebeurtenissen heeft Microsoft belangrijke wijzigingen aangebracht in de voorgestelde deal met Activision, een van de giganten in de game-industrie. Het techbedrijf heeft besloten om de rechten voor cloudgames, een cruciaal onderdeel van de deal, te verkopen aan Ubisoft, een bekende naam in de gamewereld.
– In een baanbrekende zet die de toekomst van mobiel gamen een nieuwe vorm zou kunnen geven, heeft Samsung zich gewaagd aan cloudgaming en daarmee de weg vrijgemaakt voor een felle concurrentiestrijd met techgiganten Apple en Google. Met een strategische focus op innovatie en gebruikerservaring wil Samsung een niche voor zichzelf creëren in de snel evoluerende wereld van mobiele games.
Inhoudsopgave – Belangrijkste punten
1. Inleiding
2. Methodologie van het onderzoek
3. Marktdynamiek
4. Impactanalyse
4.1. COVID-19 impactanalyse
4.2. Gevolgen van de oorlog tussen Oekraïne en Rusland
4.3. Impact van aanhoudende recessie op grote economieën
5. Waardeketenanalyse
6. Porter’s 5 Krachten Model
7. PEST-analyse
8. Cloud Gaming-marktsegmentatie, per type
9. Cloud Gaming-marktsegmentatie, per apparaat
10. Cloud Gaming-marktsegmentatie, naar type gamer
11. Regionale analyse
12. Bedrijfsprofielen
13. Concurrentielandschap
14. Gebruikersgevallen en best practices
15. Conclusie
Over ons:
SNS Insider is een van de toonaangevende marktonderzoek- en adviesbureaus die wereldwijd de marktonderzoekindustrie domineert. Het doel van ons bedrijf is om klanten de kennis te geven die ze nodig hebben om te kunnen functioneren in veranderende omstandigheden. Om u te voorzien van actuele, nauwkeurige marktgegevens, consumenteninzichten en meningen, zodat u met vertrouwen beslissingen kunt nemen, maken we gebruik van verschillende technieken, waaronder enquêtes, videogesprekken en focusgroepen over de hele wereld.
Koop volledige PDF van Cloud Gaming Market Report 2023 @ https://www.snsinsider.com/checkout/2798
Lees meer ICT-gerelateerde rapporten
Akash Anand | Hoofd bedrijfsontwikkeling & Strategie | Telefoon: 1-415-230-0044 (VS) | E-mail: [email protected]