Vrijwaring: de onderstaande tekst is automatisch vertaald vanuit een andere taal met behulp van een vertaaltool van derden.
De marktomvang van Metaverse in Gaming zal naar verwachting USD 40 miljard bereiken met een CAGR van 43 tot 2030 – Rapport van Market Research Future (MRFR)
Marktoverzicht:
De verwachting is dat de Metaverse in Gaming-markt in 2030 40 miljard USD zal bedragen tegen 43 AGR tijdens de prognoseperiode 2021-2030. De metaverse is een virtuele wereld die wordt gecreëerd door de convergentie van virtual reality (VR), augmented reality (AR) en blockchaintechnologie. Het is een persistente online wereld waar gebruikers met elkaar en met digitale inhoud kunnen interageren op een manier die meeslepender en interactiever is dan traditionele game-ervaringen.
De metaverse heeft het potentieel om een revolutie teweeg te brengen in de game-industrie door een meer meeslepende en interactieve game-ervaring te bieden. Het kan ook worden gebruikt om nieuwe soorten games te creëren die in het echte leven niet mogelijk zijn. Spelers kunnen de metaverse bijvoorbeeld gebruiken om verschillende werelden te verkennen, nieuwe mensen te ontmoeten en games te spelen die niet worden beperkt door de wetten van de fysica.
Hoofdrolspelers:
Het snijvlak van de metaverse en gaming heeft een groot aantal belangrijke spelers aangetrokken,
- Roblox Corporation
- Tencent Ltd
- Epic Games
- Magic Leap, Inc.
- Facebook, Inc.
Klik hier voor een voorbeeld van een premium rapport
Omvang van het rapport – Metaverse in Gaming Market:
Rapportcijfers |
Details |
Marktomvang in 2030 |
USD 40 miljard |
CAGR tijdens 2021-2030 |
43% |
Basisjaar |
2020 |
Prognose |
2021-2030 |
Segmentatie:
De metaverse in gaming markt is gesegmenteerd per component, apparaattype, technologie, leeftijdsgroep en regio.
Naar component: De metaverse in gaming markt is onderverdeeld in hardware en software. Hardware omvat VR-headsets, AR-headsets en andere apparaten die worden gebruikt om toegang te krijgen tot de metaverse. Software omvat games, applicaties en andere content die beschikbaar is in de metaverse.
Naar apparaattype: De metaverse in gaming-markt is onderverdeeld in pc’s, mobiele apparaten en VR-headsets. Pc’s zijn het populairste platform voor metaverse-gaming, gevolgd door mobiele apparaten. VR-headsets staan nog in de kinderschoenen, maar zullen de komende jaren naar verwachting snel groeien.
Naar technologie: De metaverse in gaming markt is onderverdeeld in blockchain, NFT, virtual reality (VR), augmented reality (AR), mixed reality (MR) en extended reality (XR). Blockchain wordt gebruikt om een veilige en transparante omgeving te creëren voor transacties in de metaverse. NFT’s worden gebruikt om digitale activa in de metaverse te vertegenwoordigen, zoals avatars, items en land. VR, AR, MR en XR zijn allemaal technologieën die kunnen worden gebruikt om meeslepende spelervaringen te creëren in de metaverse.
Naar leeftijdsgroep: De metaverse in gaming markt is gesegmenteerd in jonger dan 10 jaar, 11-19 jaar, 20-35 jaar en ouder dan 35 jaar. De leeftijdsgroep onder 10 jaar zal de komende jaren naar verwachting het snelst groeien. Dit komt door de toenemende populariteit van gaming onder kinderen en de groeiende beschikbaarheid van VR-headsets voor kinderen.
Per regio: De metaverse in gaming markt is onderverdeeld in Noord-Amerika, Europa, Azië-Pacific, Midden-Oosten en Afrika, en Zuid-Amerika. Noord-Amerika is de leidende markt voor metaverse gaming, gevolgd door Europa. Azië-Pacific zal de komende jaren naar verwachting het snelst groeien. Dit komt door de toenemende populariteit van gaming in Azië en het groeiende aantal internetgebruikers in de regio.
Koop nu het Premium onderzoeksrapport – Krijg uitgebreid inzicht in de markt.
Drijfveren van de metaverse gamingmarkt
Er zijn een aantal factoren die de groei van de metaverse in gaming-markt stimuleren. Deze omvatten:
- De toenemende populariteit van VR- en AR-headsets. VR- en AR-headsets worden steeds betaalbaarder en toegankelijker, waardoor ze steeds populairder worden onder gamers. Met deze headsets kunnen gamers een meer meeslepende en interactieve spelervaring beleven.
- De opkomst van blockchaintechnologie. Blockchaintechnologie is de onderliggende technologie die NFT’s (non-fungible tokens) aandrijft. NFT’s zijn digitale activa die kunnen worden gebruikt om in-game items weer te geven, zoals skins, wapens en voertuigen. Dit maakt het voor gamers mogelijk om op een veilige en transparante manier digitale activa te bezitten en te verhandelen.
- De groeiende vraag naar social gaming. Social gaming is een vorm van gaming waarbij spelers in realtime met elkaar kunnen communiceren. De metaverse kan sociale gaming immersiever en interactiever maken door een gedeelde virtuele wereld te bieden waar spelers elkaar kunnen ontmoeten en samen kunnen gamen.
Uitdagingen van de metaverse in de gamingmarkt
Hoewel de metaverse het potentieel heeft om een revolutie teweeg te brengen in de game-industrie, heeft het ook te maken met een aantal uitdagingen. Deze omvatten:
- De hoge toegangskosten. De metaverse vereist high-end hardware, zoals VR- en AR-headsets, die duur kunnen zijn. Dit kan het moeilijk maken voor de metaverse om een massapubliek te bereiken.
- Het gebrek aan content. De metaverse bevindt zich nog in een vroeg ontwikkelingsstadium, wat betekent dat er een beperkte hoeveelheid content beschikbaar is. Dit kan het moeilijk maken om gebruikers aan te trekken en te behouden.
- De bezorgdheid over de veiligheid. De metaverse is een virtuele wereld, wat betekent dat hij kwetsbaar is voor hacking en andere veiligheidsbedreigingen. Dit kan sommige gebruikers ervan weerhouden om deel te nemen aan de metaverse.
Blader door diepgaand marktonderzoeksrapport (141 pagina’s, grafieken, tabellen, figuren) Metaverse in Gaming Market- https://www.marketresearchfuture.com/reports/metaverse-in-gaming-market-10753
Markttrends en groeivooruitzichten
Het rapport “Metaverse in Gaming Market” werpt licht op de belangrijke trends die de evolutie van deze dynamische synergie vormgeven. Het concept van de metaverse heeft de ontwikkeling van innovatieve bedrijfsmodellen en inkomstenstromen binnen de gamingindustrie gekatalyseerd. Virtuele economieën, waar in-game activa echte waarde hebben, hebben aan populariteit gewonnen. Dit fenomeen heeft de weg vrijgemaakt voor de opkomst van het play-to-earn-model, waardoor spelers hun spelprestaties en -activiteiten te gelde kunnen maken.
Bovendien onderstreept het rapport de toenemende vraag naar meeslepende en interactieve game-ervaringen. Omdat gamers op zoek zijn naar diepere niveaus van betrokkenheid, voegen gameontwikkelaars metaverse elementen toe om de betrokkenheid van spelers te vergroten. Van door de gebruiker gegenereerde content tot gepersonaliseerde avatars en omgevingen, de metaverse maakt een hoge mate van maatwerk mogelijk en bevordert een gevoel van eigenaarschap en identiteit binnen de gamewereld.
Gerelateerde rapporten:
- GDPR-diensten marktonderzoeksrapport – Wereldwijde voorspelling tot 2030
- Onderzoeksrapport overhet platform voor de ontwikkeling van mobiele toepassingen – Wereldwijde prognose 2032
- Onderzoeksrapport over de markt voorbedrijfsvideo – wereldwijde prognose 2032
- OnderzoeksrapportTablet PC-markt – wereldwijde prognose 2030
Over Market Research Future:
Bij Market Research Future (MRFR) stellen we onze klanten in staat om de complexiteit van verschillende industrieën te ontrafelen door middel van onze Cooked Research Report (CRR), Half-Cooked Research Reports (HCRR), Raw Research Reports (3R), Continuous-Feed Research (CFR) en Market Research & Consulting Services.
Het team van MRFR heeft als hoogste doel het leveren van marktonderzoek en inlichtingendiensten van optimale kwaliteit aan onze klanten. Onze marktonderzoeken naar producten, diensten, technologieën, toepassingen, eindgebruikers en marktspelers voor wereldwijde, regionale en landelijke marktsegmenten stellen onze klanten in staat om meer te zien, meer te weten en meer te doen, wat helpt om al hun belangrijkste vragen te beantwoorden.
Daarnaast lanceren we“Wantstats”, het belangrijkste portaal voor marktgegevens in uitgebreide grafieken en statistieken, met prognoses en regionale en segmentanalyses. Blijf op de hoogte en neem datagestuurde beslissingen met Wantstats.
Contact: Market Research Future (onderdeel van Wantstats Research and Media Private Limited)99 Hudson Street, 5Th FloorNew York, NY 10013Verenigde Staten van Amerika 1 628 258 0071 (VS) 44 2035 002 764 (VK)E-mail: [email protected]
Contactgegevens:
Market Research Future (Part of Wantstats Research and Media Private Limited)
99 Hudson Street, 5Th Floor
New York, NY 10013
United States of America
+1 628 258 0071 (US)
+44 2035 002 764 (UK)
Email: [email protected]