Vrijwaring: de onderstaande tekst is automatisch vertaald vanuit een andere taal met behulp van een vertaaltool van derden.
Augmented Reality en Virtual Reality Markt zal tot 2030 groeien met een CAGR van 46,74% – Rapport van MRFR
Volgens projecties van Market Research Future zou de markt voor augmented reality en virtual reality tegen 2030 meer dan USD 2.174,18 miljard waard zijn, met een CAGR van 46,74% tussen 2022 en 2030. Dankzij de augmented reality en virtual reality (AR/VR) industrie zijn er veel meer dagelijkse taken waarbij gekoppelde apparaten kunnen helpen, zoals informatie zoeken, aankopen doen en andere activiteiten. Virtual reality stelt gebruikers in staat om de wereld vanuit hun eigen huis te verkennen. Klanten van virtual reality gaming krijgen toegang tot een 3D-omgeving die hen het gevoel geeft dat de game fysiek aanwezig is. Terwijl augmented reality (AR)-technologie de echte wereld verbetert door er computergegenereerde gegevens overheen te leggen, creeert virtual reality (VR)-technologie ervaringen die bijna echt en/of geloofwaardig zijn in een kunstmatige of virtuele omgeving.
Download Onderzoeksvoorbeeld met inzichten uit de industrie:
https://www.marketresearchfuture.com/sample_request/6884
Naast onderwijs en training zijn er nog veel meer toepassingen voor virtuele realiteit. De technologie stelt ingenieurs in de automobielsector bijvoorbeeld in staat om te experimenteren met het ontwerp en de constructie van een voertuig in de conceptfase in plaats van te beginnen met dure prototypes. VR-blootstellingsbehandeling is een andere methode om patienten met psychische aandoeningen te behandelen. Daarnaast gebruiken toeristische organisaties virtual reality technologie om virtuele rondleidingen door bezienswaardigheden, beroemde locaties, eetgelegenheden en hotels aan te bieden aan potentiele klanten of klanten. Het toenemende gebruik van VR-toepassingen in de ontwerp- en planningsindustrie is een ander aspect dat naar verwachting zal bijdragen aan de expansie van de markt. Het gebruik van virtual reality-technologie in de architectuur helpt bij de besluitvorming en de mogelijkheid om te zien hoe potentiele stadsontwerpen en architecturale plannen de omgeving zullen beinvloeden.
Bovendien kunnen gebreken vroegtijdig worden opgespoord en hersteld, wat zowel tijd als geld bespaart. Daarnaast zijn een aantal makelaars begonnen met het gebruik van virtual reality om virtuele rondleidingen door huizen aan te bieden, waardoor de kans op een verkoop toeneemt.
Prominente spelers op de markt van augmented reality en virtual reality zijn onder andere
- Google (VS),
- Sony Corporation (Japan),
- HTC Corporation (Taiwan),
- Apple Inc. (VS),
- Samsung (Zuid-Korea),
- Microsoft (VS),
- Oculus (VS), PTC (VS),
- Seiko Epson Corporation (Japan),
- Lenovo (China),
- Wikitude (Oostenrijk),
- Blippar Group Limited (VK),
- MAXST CO., Ltd. (Zuid-Korea),
- EON Reality (VS),
- Uil VR Solutions BV (VS),
- CyberGlove Systems Inc. (VS),
- Nintendo (Japan),
Koop dit eersteklas onderzoeksrapport op:
https://www.marketresearchfuture.com/checkout?currency=one_user-USD&report_id=6884
Segmentatie
Op basis van technologie zijn er vier categorieen van augmented reality en virtual reality: marker-based (passieve marker, actieve marker), marker-less (model-based, image processing-based), anchor-based, non-immersive, en semi- en fully-immersive. De semi- en volledig inmersieve sector van de augmented reality en virtual reality-markt had het grootste aandeel in de inkomsten in 2021.
Hardware, sensoren, halfgeleidercomponenten, beeldschermen en projectoren, positiebepalers, camera\’s en andere (computer/video generator en combiner) vormen de marktsegmentatie voor augmented reality en virtual reality op basis van aanbod. De markt zal tijdens de prognoseperiode naar verwachting met de grootste CAGR groeien in de hardwaresector, die in 2021 het grootste aandeel in de omzet had.
Consumentenelektronica, media & entertainment, auto-industrie, gezondheidszorg, detailhandel, lucht- en ruimtevaart & defensie, BFSI, IT & telecommunicatie, productie, onderwijs, reizen & toerisme en vastgoed vormen de verticale segmenten van de augmented reality en virtual reality markt. Vanwege de vele vooruitzichten voor VR in de gezondheidszorgsector, waaronder medische marketing, ziektebewustzijn en medisch leren en trainen, zal de gezondheidszorgcategorie naar verwachting het snelst groeien in de projectieperiode.
Volledig rapport raadplegen:
https://www.marketresearchfuture.com/reports/augmented-reality-virtual-reality-market-6884
Volgens het type apparatuur zijn er zes categorieen van het marktonderzoek naar augmented reality en virtual reality: head-mounted displays, head-up displays, virtual reality, gesture-tracking apparaten, projectoren en displaywanden. De AR/VR-markt werd in 2021 gedomineerd door head-up displays en tijdens de prognoseperiode zal deze markt zich naar verwachting met de snelste CAGR ontwikkelen.
Noord-Amerika, Europa, Azie-Pacific en de rest van de wereld zijn de regio\’s waarin de augmented reality en virtual reality marktstudie is verdeeld. De regio Azie-Pacific had het grootste marktaandeel. Gedurende de onderzoeksperiode zal de Noord-Amerikaanse regio naar verwachting de grootste CAGR hebben. Als gevolg van de voortdurende ontwikkelingen in VR-technologie, rapporteerde Azie-Pacific het grootste omzetaandeel in de AR/VR-markt in 2021.
Aangezien China een grote distributeur is van HMD\’s en andere VR-gerelateerde hardware, is de VR-markt in het land enorm gegroeid. De groei van de industrie in Zuidoost-Aziatische landen wordt ook geholpen door technologische vooruitgang. Tijdens de projectieperiode zal Noord-Amerika naar verwachting de snelste groei doormaken. Dit komt omdat VR-technologie op grote schaal wordt gebruikt in een verscheidenheid aan toepassingen in tal van zakelijke sectoren, met name in de gaming- en automobielsector.
Belangrijkste rapporten: –
- Groene technologie en duurzaamheidsmarkt: De toekomst van groei
- Donkere vezel markt: De sleutel tot het ontsluiten van 5G en IoT
- 5G industriele IoT-markt: Het volgende grote ding in productie
- Markt voor videogames: Het gouden kind van de entertainmentindustrie
- Markt voor bedrijfsprocessen als een service: De toekomst van bedrijfsvoering
Over Market Research Future:
Bij Market Research Future (MRFR) stellen we onze klanten in staat om de complexiteit van verschillende industrieen te ontrafelen door middel van onze Cooked Research Report (CRR), Half-Cooked Research Reports (HCRR), Raw Research Reports (3R), Continuous-Feed Research (CFR) en Market Research & Consulting Services.
Het team van MRFR heeft als hoogste doel het leveren van marktonderzoek en inlichtingendiensten van optimale kwaliteit aan onze klanten. Onze marktonderzoeken naar producten, diensten, technologieen, toepassingen, eindgebruikers en marktspelers voor wereldwijde, regionale en landelijke marktsegmenten stellen onze klanten in staat om meer te zien, meer te weten en meer te doen, wat helpt om al hun belangrijkste vragen te beantwoorden.
We lanceren “Wantstats”, het belangrijkste portaal voor marktgegevens in uitgebreide grafieken en statistieken, met prognoses en regionale en segmentanalyses. Blijf op de hoogte en maak datagestuurde beslissingen met Wantstats.